Tugikomisjon
Kooli tugikomisjoni ülesanne on tagada süsteemne õpilaste toetamine, sh info kogumine ja vahetamine õpi- ja käitumistuge vajavate õpilaste kohta, tugimeetmete tagamine, tagasiside kogumine ning vajadusel õpilaste, õpetajate ja lapsevanemate nõustamise korraldamine.
Tugikomisjon analüüsib õpilase individuaalse arengu jälgimise kaardile kogutud andmeid, teeb kokkuvõtte ning annab soovitused õpilase arengu toetamiseks vajalike tugimeetmete rakendamiseks, nende jätkamiseks või lõpetamiseks. Teeb ettepanekuid juhtkonnale HEV õpilaste tõhusamaks toetamiseks.
Koosseis: HEVKO, eripedagoogid, sotsiaalpedagoogid, psühholoog. Koosseisu võivad kuuluda lisaks aineõpetajad, õppejuht, spetsialistid väljastpoolt kooli.
Helina Aasmaa
haasmaa@hansa.tartu.ee
746 1759
Hariduslike erivajadustega õpilaste õppe koordineerija (HEVKO) toetab ja juhendab õpetajaid õpilase haridusliku erivajaduse väljaselgitamisel, õpilase individuaalse arengu jälgimise kaardi/individuaalse õppekava koostamisel.
- Osaleb tugikomisjonis HEV õpilasele tema arengut toetava tugimeetme määramisel ning teavitab otsusest lapsevanemat.
- Koordineerib tugisüsteemi koostööd, jälgib tugimeetme tõhusust, külastab tunde, vaatleb õpilasi, nõustab õpetajaid, kutsub vajadusel kokku õpiabiümarlaua.
- Nõustab lapsevanemaid, vajadusel teeb ettepanekuid täiendavate uuringute läbiviimiseks.
- Koordineerib koostööd haridusasutuseväliste spetsialistide ja komisjonidega.
Anu Peiel
anup@hansa.tartu.ee
746 1759
Triinu Riis
triinuriis@hansa.tartu.ee
746 1759
Kooli sotsiaalpedagoogi peamiseks ülesandeks on kooli kogukonna liikmete heaolule ja paremale toimetulekule kaasaaitamine.
Põhiliste tööülesannete hulka kuuluvad:
- koolikohustuse ja kooli kodukorra täitmise jälgimine;
- käitumis-ja kohanemisraskustega laste ja nende lähikeskkonnaga tegelemine;
- koolivägivalla (kiusamine) juhtumite lahendamine ja lepitamine;
- laste, vanemate ja õpetajate nõustamine;
- koostöö tugikeskuse spetsialistidega ning lastekaitse, -sotsiaalhoolekande -ja korrakaitsesüsteemidega.
Psühholoog on kooli tugiteenuste spetsialist, kelle töö eesmärgiks on pakkuda esmatasandi nõustamist laste arengu toetamiseks koostöös lapsevanemate ja haridustöötajatega. Nõustaja juhindub oma tegevuses lapse heaolust ja parimatest huvidest.
Peamised tegevusvaldkonnad:
- Õpilaste individuaalne nõustamine ja toetamine isikliku elu ja õppetööga seonduvatel teemadel. Aitab arendada õpioskusi kui ka tõsta õpimotivatsiooni.
- Õpilaste nõustamine vaimse tervise probleemidega toimetulekul. Abistab õpilasi käitumis- ja suhtlemisoskuste arendamisel.
- Lapsevanemate ning õpetajate nõustamine lapse õppetööd ja käitumist puudutavates küsimustes.
- Osalemine last ümbritsevas koostöövõrgustikus ja vajadusel õpilase suunamine teiste spetsialistide poole.
Anna Maria Toompere
annamaria@hansa.tartu.ee
Eripedagoog on spetsialist, kes toetab õpilaste kognitiivsete funktsioonide ja spetsiifiliste oskuste arengut. Ta aitab parandada õpilaste taju-, tähelepanu-, mälu-, mõtlemis- ja keskendumisvõimet ning arendab lugemis-, kirjutamis- ja arvutamisoskust.
Peamised tegevusvaldkonnad:
- Arendada õpilaste lugemis-, kirjutamis- ja arvutamisoskust.
- Pakkuda õpilastele edukogemusi ja tõsta õpimotivatsiooni.
- Juhendada õpetajaid õpilastele sobivate õpimeetodite ja strateegiate rakendamisel.
- Teha koostööd õpetajate ja lapsevanematega.
- Kaasata vajadusel kooli juhtkonda ja väljaspoolt kooli töötavaid spetsialiste.